Arginine bij bodybuilding

Arginine bij bodybuilding
Feb

Het gebruik van arginine in bodybuilding was vroeger dan complexe aminozuren. Dit geeft de hoge waarde van deze stof voor bodybuilders aan. Het verbetert de kwaliteit van de voeding en het vermogen om cellen in spierweefsel te contracteren. Sporters die arginine gebruiken, kunnen de prestaties en de effectiviteit van training aanzienlijk verbeteren. Arginine, dat een stikstofgever is, stimuleert het uitscheidingsproces van de producten die worden gevormd tijdens de afbraak van eiwitfracties en neemt actief deel aan het herstel van cellen. Voor de ontdekking van de stof werd de Nobelprijs toegekend.

Hoe reageert L-arginine op het lichaam?

ArginineDe stof wordt ofwel als een onafhankelijk supplement vóór de training of als onderdeel van een pre-trainingscomplex ingenomen. Het toont het volgende positieve effect op het lichaam van de atleet:

Als de atleet zich houdt aan de juiste voeding, overeenkomstig de gestelde sportdoelen, neemt de spiermassa toe en wordt er meer vet verbrand. Arginine is niet alleen nuttig voor gewichtstoename, maar ook voor de droogtijd als een additief dat katabolisme voorkomt.
De stof is een natuurlijke katalysator voor de synthese van groeihormoon, dat wil zeggen dat het een direct effect heeft op het verhogen van de productie. Heel vaak wordt arginine ’s avonds ingenomen om problemen met de slaap op te lossen en de productie van somatotropine te stimuleren.
Vaak wordt arginine gebruikt in combinatie met yohimbine. Deze combinatie verhoogt de snelheid van de testosteronproductie.
Wat de opportuniteit van extra inname van stoffen betreft, zijn er verschillende meningen. Sommige bronnen zeggen dat het lichaam arginine kan synthetiseren. Tegen de achtergrond van goede voeding en een kwalitatief trainingsprogramma is het niet nodig om een stof te nemen. Dit geldt vooral voor fans.

De resultaten van enkele recente studies hebben aangetoond dat de anabole eigenschappen van arginine niet al te uitgesproken zijn. Dit duidt niet op een ineffectiviteit van de stof, maar suggereert alleen dat het weinig effect heeft op dit aminozuur in het bloed.

Daarom, als je goede resultaten wilt behalen met training, moet je eerst het juiste dieet kiezen en pas dan werken aan een plan voor het nemen van supplementen. Synthese van arginine in het lichaam gebeurt met het gebruik van vis, zuivelproducten, vlees, eieren.

Hoe arginine te nemen

Hoe arginine te nemenDe belangrijkste richtlijn moet zijn de doelen die de bodybuilder wil bereiken. In de periode van spiermassa-inname wordt aangeraden om 3 tot 9 gram stof in zuivere vorm te nemen.

Arginine wordt ingenomen:

  • vóór de bezetting;
  • na de training;
  • in de avond.

Toelatingssupplementen in de avond kunnen de kwaliteit van de slaap verbeteren, kunnen worden gecombineerd met caseïne-eiwit en worden uitgevoerd na het avondeten.

Vaak wordt L-arginine gecombineerd met andere stikstofdonoren die een grotere werkzaamheid hebben. Met deze combinatie kunt u de schepen uitbreiden en zorgen voor een goede pomp.

Bijwerkingen

Als u kleine doseringen van arginine neemt, wordt in de regel geen achteruitgang van het welbevinden waargenomen. Verhoogde pols en duizeligheid worden niet veroorzaakt door substantie, maar door cafeïne, dat is opgenomen in de pre-trainingscomplexen. Een overdosis arginine kan leiden tot een spijsverteringsstoornis en diarree. Sommige wetenschappers waarschuwen dat het gebruik van meer dan 15 gram stof kan leiden tot ontsteking van de alvleesklier.

Beoordelingen over arginine

De meeste recensies zijn niet geschreven over de stof zelf, maar over het gecombineerde gebruik van een aminozuur met creatine en pre-trainingscomplexen. Sommige atleten schrijven dat ze al deze supplementen gebruiken, maar voelen geen enkele verbetering. Anderen daarentegen merken een redelijk goed effect en resultaten op. Als je zorgvuldig analyseert wat atleten schrijven, wordt het duidelijk dat het supplement alleen werkt wanneer ze zich houden aan het juiste voedings- en kwaliteitstrainingplan.

X